donderdag 29 september 2016

Tina-dag

De Tina-Dag in Duinrell

Via een Facebook actie van Kidsproof Breda had ik kaarten gewonnen voor de Tina-dag van afgelopen zondag in Duinrell. Wie wint er nou ooit iets via die Facebook acties? Ik was dus blij verrast. Samen met mijn dochter Renske van 9 jaar, haar vriendinnetje Meo en mijn dochter Iris van 6 jaar vertrokken we rond half 10 richting Wassenaar. Om teleurstellingen te voorkomen had ik de meiden vooraf verteld dat we niet naar het Tikibad zouden gaan. Als enige volwassene met 3 kinderen waarvan er een geen zwemdiploma heeft, vond ik die uitdaging te groot. Ik vond het zowieso al een behoorlijke uitdaging om alleen met 3 kinderen naar zo'n event af te reizen. De reis ging gelukkig voorspoedig en de meiden hadden er zin in. Helaas ging het minder voorspoedig toen we in Wassenaar aankwamen. De rest van de weg stond het verkeer compleet vast. Het was duidelijk dat Duinrell en omgeving niet berekend is op zo'n grote toestroom van mensen. Tegen twaalven kwamen we eindelijk aan op de parkeerplaats en konden we op pad. 
Bij binnenkomst begon het goed en kregen we meteen een tasje en een keycord met kortingsbonnen uitgereikt. Helaas bleef het daar verder bij wat betreft gratis spulletjes. Al snel bleek die hele Tina-dag een grote commerciele bende. Echt overal kon je spullen kopen. En dat terwijl normaal gesproken de kaartjes zelf al 25 euro kosten. Mijn meiden hadden daar gelukkig allemaal geen belangstelling voor. Zij hadden voornamelijk interesse in de speeltuin en de draaimolen. 
Om toch nog iets mee te krijgen van de Tina-dag zelf besloten we richting het DIY-plaza te gaan. Daar stonden een heleboel leuke workshops op de planning. Helaas bleek al snel dat we ons daar al om 10 uur voor hadden moeten inschrijven. Dus meer dan een beetje hoelahoepen bleek daar ook niet te doen voor ons. Thank god voor mama, daar was de koffiekar! Tja dan kan de dag eigenlijk al niet meer stuk.
Via de ballenbak, blijft blijkbaar ook voor 9-jarigen leuk, begaven we ons naar het Tina sterrenstage. Onderweg nog even in de rij voor een suikerspin en langs de toiletten. Echt overal stonden lange rijen dus het schoot niet echt op. Dat was misschien wel het ergste van de hele dag: het wachten overal. En mama had een missie die dag: het optreden van Douwe Bob zien!
    
Genietend van de suikerspinnen kwam ik met de dametjes gelukkig precies op tijd aan bij het Tina Sterrenstage. Mission accomplished! En eerlijk is eerlijk we hadden uitstekend zicht en Douwe Bob gaf een hele leuke show weg. Alleen dit maakte de dag helemaal waard. Jammer genoeg hadden de meiden niet echt aandacht voor Douwe Bob en dus wilden zij al snel weer weg. Het was natuurlijk hun dag dus na een nummer of 3 gingen we weer op pad. 
Op weg naar de mega glijbaan die we gezien hadden bij binnenkomst. Dat bleek uiteindelijk het hoogtepunt van de dag. Op een matje van een mega glijbaan roetsen blijft toch het leukste wat er is. En terwijl de grote meiden zich daar vermaakten liet onze kleine meid nog even haar haar invlechten bij de Shoeby stand. Inmiddels was het al tegen half vijf en zag ik Iris vechten tegen haar slaap terwijl er lekker aan haar haar geprutst werd. Toen het vlechten klaar was, ben ik dan ook de troepen maar gaan verzamelen. Op richting de auto want het was een lange dag. Onderweg nog gestopt voor een 'voedzame' maaltijd bij de BurgerKing. Moe maar voldaan reden we daarna door naar huis. Thuisgekomen konden de meisjes meteen door naar hun bedje. En toen ik bij het instoppen vroeg of ze een leuke dag hadden gehad, zeiden ze daar beiden volmondig JA op. En daar gaat het uiteindelijk om.....
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten