donderdag 24 november 2016

I love wonen!



Ik 💕 Wonen…….
Al sinds ik kind was heb ik een passie voor interieurstyling. Hele huizen fantaseerde ik bij elkaar, met de mooiste interieurs. Helaas heb ik er nooit mijn beroep van gemaakt. Ik was een bèta op school en koos voor een carrière in het laboratorium. Ook heel leuk & uitdagend werk maar mijn passie voor interieurstyling bleef.
Ik ðŸ’• Wonen…….
Nu leef ik mijn passie uit op mijn eigen interieur. Om te voorkomen dat dit handen vol geld kost, probeer ik met zo’n klein mogelijk budget zo’n groots mogelijk gebaar te maken. Daarnaast maak ik gebruik van mijn creativiteit om tot unieke items te komen.  Kant en klaar kopen in de woonwinkels vind ik te makkelijk.  Op deze manier kwam ik in de loop van de tijd tot de volgende 5 tips voor een uniek en hip interieur voor een kleiner budget.
1.    Ga eens kijken bij de kringloper of op rommelmarkten. Ik scoorde eens leuke accessoires in de mint groene accent kleur van mijn interieur. Gecombineerd met een aantal witte vaasjes en kandelaars staat dat erg leuk op een houten bord.  Voor hooguit een paar tientjes een leuke set accessoires om mijn hoogglans witte salontafel mee op te fleuren.
2.    Loop zeker ook een keer binnen bij de goedkopere ketens zoals Leen Bakker, Karwei , Kwantum of  Hornbach. Zeker voor accessoires zoals kandelaars, kussentjes en vazen hoef je daar niet veel geld uit te geven om toch hele leuke dingen te scoren. Zo kocht ik onlangs zwart-witte kussentjes bij de Hornbach en een bijzettafeltje voor de vissenkom bij de Leen Bakker.
3.    Gebruik materialen uit de natuur. Toen ik vorig jaar niet wist hoe ik mijn leuke lampjes van SissyBoy moest bevestigen, besloot ik uiteindelijk een wit geschilderde tak aan het plafond te hangen. De snoeren van de lampjes wikkelde ik om de tak om zo een unieke lamp boven mijn eettafel te  krijgen. De kinderen brengen ook vaak stenen mee van buiten. En natuurlijk mogen deze niet weggegooid worden.  Met een stift voor porselein en steen teken ik leuke  patronen op deze stenen. Gegroepeerd op een schaaltje geeft dit een mooie en persoonlijke touch aan je interieur.
4.    Geef erfstukken en andere dierbare items ook een mooi plaatsje in je interieur. Op deze manier maak je je interieur persoonlijker. De Delfts blauwe borden die van mijn oma waren, kregen een tweede, modieuzer leven: op de muur tussen bordjes die mijn schoonmoeder nog had liggen en nieuwe bordjes. Mijn mint groene keukenmuur is zo een hele bijzondere muur geworden. 
5.    Durf ten slotte te experimenteren met kleuren. Een gekleurde muur geeft gelijk een heel ander beeld aan je interieur. Dit maakt het de moeite waard om er zo af en toe mee te experimenteren. Begin met een kleine muur, zodat wanneer een kleur niet bevalt deze ook zo weer is over te verven. Ook kinderkamers lenen zich goed om hiermee te experimenteren. Daar kan namelijk vaak net iets meer dan in de rest van het huis. Mijn oudste dochter kreeg zo afgelopen jaar petrol blauw op de muur. Samen met de gele en fuchsia roze acessoires gaf dit een geweldig resultaat!

Deze tips, gecombineerd met een  paar goede basis meubelstukken, geeft je huis die unieke en persoonlijke sfeer die maakt dat het een thuis wordt. Want dat is toch waar we allemaal naar op zoek zijn? Een thuis waar het gezellig is en waar we ons lekker voelen.

Dat is waarom ik ðŸ’• Wonen…….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten